MEVLANA GİBİ PROJESİ
HAFTALIK PLAN
1.Hafta: (23 Eylül- 29 Eylül)
-Projeye
öğretmenlerin dahil edilmesi
-Öğretmenlerin
projede çalışacakları öğrencileri belirlemesi ve izin dilekçelerini
doldurtmaları
-Projemiz
için okulda pano temin edilmesi
-Doldurulan
izin dilekçelerinin görsellerinin paylaşılması
2.Hafta: (1 Ekim- 6 Ekim)
-Öğretmenlerin
proje için YouTube videosunu oluşturması
-Öğretmenlerin
okul tanıtım videosunu oluşturup, YouTube kanalında paylaşması
-4 Ekim
Hayvanları Koruma Günü etkinliği yapılması (ör: hayvanlara yemek ve su
verilmesi)
-Öğretmenlerin
tanışma padletinde kendilerini tanıtmaları
3.Hafta: (7 Ekim- 13 Ekim)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-Öğrencilerin
ilgili padlette kendilerini tanıtması.
-Öğretmenlerin
öğrencilere izletecekleri insan, hayvan
veya doğa sevgisini anlatan filmle ilgili görüşlerini ilgili formda
paylaşmaları
-Öğrencilere
proje yarışması için proje tasarlatılması ve logonun proje kurucularına
zamanında teslim edilmesi
4.Hafta: (14 Ekim- 20 Ekim)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-Logo
yarışması için oy kullanılması
-Mevlana
Deyince Aklıma anketinin öğrenci ve öğrenciler tarafından doldurulması
5.Hafta: (21 Ekim- 27 Ekim)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-Afiş
yarışması için İnsancılık (Hümanizm) Felsefesini konu alan afiş hazırlanması ve
zamanında kuruculara teslim edilmesi
-Kadınlara
ve Çocuklara yapılan şiddetin doldurulabilmesi için alınabilecek önlemlerle
ilgili fikirlerini öğrencilerin KADINA-ÇOCUĞA ŞİDDETE HAYIR padletinde
paylaşmalarının sağlanması
-24 Ekim
Birleşmiş Milletler Günü Etkinliği
6.Hafta: (28 Ekim- 3 Kasım)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-Hayvanlara
yapılan şiddetin doldurulabilmesi için alınabilecek önlemlerle ilgili
fikirlerini öğrencilerin HAYVANA ŞİDDETE HAYIR padletinde paylaşmalarının
sağlanması
-HAYVAN
OLSAYDIM anketinin öğrencilerce doldurulması
-29 Ekim
Cumhuriyet Bayramı Etkinliği (ör:bahçe pikniği)
7.Hafta: (4 Kasım – 10 Kasım)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-Doğaya
şiddetin önlenmesi için alınabilecek önlemlerle ilgili fikirlerini öğrencilerin
DOĞAYA ŞİDDETE HAYIR padletinde paylaşmasının sağlanması
-10 Kasım
Atatürk’ü Anma Etkinliği (ör:Blackposters uygulamasından Atatürk posteri
çıkarıp Atamızla öğrencilerin fotoğrafları çekilebilir, Voki uygulamasından
Atamızla ilgili şiir veya yazı okutulabilir,…)
8.Hafta: (11 Kasım – 17 Kasım)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-Öğretmenlerin
ORTAK ÜRÜN anketini doldurması ve fikir çokluğu ile ortak ürün seçilmesi ve oluşturulması
-Proje ortak
ürünü için ortak okullara İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin okutulması.
9.Hafta: (18 Kasım – 24 Kasım) TATİL
-Ortak
okullarla hediyeleşmek için öğrencilerin üzerinde Mevlananın sözlerinin
bulunduğu kitap ayraçlarını hazırlamalarının sağlanması
-Öğretmenlerin
öğrencilerin fikirlerinden oluşan ŞİDDETE HAYIR e-kitabını oluşturmaları
10.Hafta: (25 Kasım – 1Aralık)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-Mevlana
Müzesinin kendi imkanlarımız dahilinde
öğrencilerle maketinin yapılması
11.Hafta: (2 Aralık – 8 Aralık)
-Öğrencilere
haftanın Mesneviden seçme hikayesinin okutulması
-Öğrencilerin
haftalık hikaye ile ilgili fikirlerini ilgili formda paylaşmasının sağlanması
-4 Aralık
Dünya Engelliler Günü için farkındalık etkinliği (ör:renkli parmak baskısı)
12.Hafta: (9 Aralık – 15 Aralık)
-Ortak ürün
olarak ortak okullara Mevlana’nın Gitme
şiirini paylaştırıp okutmak, YouTube kanalında paylaşmak
-Okul Web
sitesinde projenin tanıtımının yapılması
-HANGİ
MESNEVİ HİKAYESİ anketinin ortak ve öğrencilerce doldurulması
13.Hafta: (16 Aralık – 22 Aralık)
-Proje
sonucu değerlendirme anketini öğretmenlerin doldurması
-SANA NE
KATTI? anketinin öğrencilere doldurtulması
-Proje sonu
sergisi (ör: proje boyunca çalışmaların görsellerinin bulunduğu fotoğraf
sergisi)
-Proje
e-kitabının oluşturulması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder